Samsung CRT tv
Wim De Waele
2006-11-28 08:22:36 UTC
Om eigenlijk een beetje verder te breien aan de draad van lenny.d
gisteren...

Ik ben ook reeds een tijdje op zoek naar een vervangtoestel voor mijn
oude televisie.
Liefst zou ik het ook nog bij een CRT scherm houden, HD-ready en niet te
groot.

Nu heb ik eigenlijk mijn zinnen al gezet op een samsung type WS-32Z409.
http://www.samsung.com/be-nl/products/tv/slimfittv/ws_32z409t.asp

Is dit een aan te raden toestel? Een verkoper heeft me zowieso afgeraden
een samsung toestel te kopen maar ik wou toch eerst jullie meningen eens
horen.
Heeft er misschien iemand ervaringen met dit type of weet er misschien
iemand waar deze te verkrijgen zijn (in de buurt rond Gent)?

Bedankt voor de info!

Wim
Bonus Level
2006-11-28 09:28:09 UTC
Da's dan waarschijnlijk een verkoper met een verborgen agenda. Hier in huis
staat een Samsung-televisie die tot vreugde van 't algemeen een Philips-,
een Hitachi- én een Sony-televisie ruim overleefd heeft.
Verkopers die Samsung nog vergelijken met mediocere merkjes als Yoko e.d.
komen van een andere planeet.
Samsung is een prima middenklasse merk met een goede prijs-kwaliteit
verhouding.
Wim De Waele
2006-11-28 15:33:40 UTC
Diezelfde verkoper zei me ook dat er waarschijnlijk binnen 6 jaar geen
onderdelen meer gingen te vinden zijn voor Samsung TV's! Waarschijnlijk
omdat hij zelf geen Samsung toestellen verkoopt...

Weet iemand eigenlijk waar je die WS-32Z409 kan kopen? Ik heb hem
namelijk nog nergens zien staan.
2006-11-28 16:19:06 UTC
Post by Wim De Waele
[...]
Hier
http://www.electroline.be/Public/fiche_details.php?id_details=7&ID_MEDIAS=130&language=dut
staat hij, EUR 619. Levering in heel België gratis.

Groeten,
De Gemuilkorfde Burger
2006-11-28 21:20:10 UTC
Post by Bonus Level
[...]
Ik zou hem afraden niet omdat ik tegen Samsung ben, maar omwille van
hun "Slimfit" implementatie.
Kijk, ze willen een CRT met een LCD 'look', dat kan maar als ze de
'nek' van het scherm inkorten, dat betekent dus een kortere beeldbuis.
Het is echter geen toeval dat die dingen zo lang zijn, blijkt immers
dat als die ingekort worden de geometrie er sterk gaat onder lijden.
Ik heb zelf getwijfeld tussen de Samsung WS32Z409 en de Philips
32PW9551, en uiteindelijk voor die laatste gekozen, en er waren heel
veel gebruikers die problemen ondervonden met die Samsung.
Die Philips is ook niet perfect, daar niet van (zie die andere thread).
Geen enkele CRT is perfect als het op verticale lijnen aankomt, maar er
zijn toch modellen die serieus schever zijn dan andere, en die Samsung
is een van de ergste.
NicouitGouda
2023-11-13 14:44:12 UTC
...lees nu ook https://mediamagazine.nl/nieuwe-tv-zenders-op-samsung-tv-plus/ Hartelijke groeten van Nico uit Gouda(NL).