tip voor fans "Mr. Robot"
Jommeke
2016-08-31 19:41:17 UTC
Op Q² spelen ze Mr. Robot maar op "La deux". En die uitzendingen lopen
iets voor op die van Q².

Het is in het Frans gedubt maar er is een tweede audiokanaal aanwezig in
het Engels. Toch via Scarlet (Proximus TV) - druk op de "ok"-knop - en
zeer waarschijnlijk ook via DVB-T. Telenet; geen idee.

Los hiervan wil ook even mijn ergernis delen dat tijdens de eerste
aflevering de vraag voorkwam van "What is a rootkit?". Volstrekt
ongeloofwaardig dat zij dit niet zou weten.
s|b
2016-08-31 19:55:15 UTC
Post by Jommeke
[...]
Wie helemaal up-to-date wil zijn plukt de afleveringen gewoon van het
Net.
Post by Jommeke
Los hiervan wil ook even mijn ergernis delen dat tijdens de eerste
aflevering de vraag voorkwam van "What is a rootkit?". Volstrekt
ongeloofwaardig dat zij dit niet zou weten.
Ik zit aan aflevering 8, seizoen 2, en kan me dat echt niet meer
herinneren. Wie stelde de vraag?

Onlangs kwam Stagefright ook ter sprake. Vond ik wel leuk gedaan.
--
Ik usenet, dus ik ben.
<http://www.briachons.org/>
Jommeke
2016-08-31 20:31:17 UTC
Post by s|b
Wie helemaal up-to-date wil zijn plukt de afleveringen gewoon van het
Net.
Dat doe ik bijna niet meer tegenwoordig. Dat is zoals audio-CD's rippen
of DVD's en CD-roms bakken. Dat is voorbij voor mij. Netflix is goed
genoeg en vooral gemakkelijk.
Post by s|b
Post by Jommeke
[...]
Tijdens aflevering 1 is de supervisor van Eliot die jonge blonde vrouw.
Tijdens de DoDS-aanval van Evil Corp. vroeg zij dit. Een supervisor van
een groep hackers in een Cyber-veiligheidsbedrijf en die vraag stellen?
Jammer. Ze waren zo goed bezig.
s|b
2016-09-01 18:37:50 UTC
Post by Jommeke
Post by s|b
Post by Jommeke
[...]
Angela?

<http://www.imdb.com/name/nm0234668/mediaviewer/rm2011105792>
Post by Jommeke
Tijdens de DoDS-aanval van Evil Corp. vroeg zij dit. Een supervisor van
een groep hackers in een Cyber-veiligheidsbedrijf en die vraag stellen?
Jammer. Ze waren zo goed bezig.
Ken je 'The IT-Crowd' ? Het is comedy, maar er komen veel dingen in voor
die in het echte leven ook gebeuren. Zo krijgen de jongens van 'The
IT-Crowd' een verantwoordelijke die echt geen flauw benul heeft.

Angela is geen geboren IT'er. Dat wordt ook duidelijk in latere
afleveringen als ze haar willen leren om écht te "hacken".

Ik heb ooit iemand gekend in de IT die voor Belgacom werkte. Hij
vertelde dat ze op een dag ingedeeld werden in groepjes met elk een
specifieke taak. In zijn groep hadden ze een jongen gestoken, een
burgerlijke ingenieur, die totaal niet op de hoogte was (en die later
bijna wenend vertrokken is). Je kan het zo gek nog niet bedenken...

Elliot is de beste die ze hebben bij Allsafe Cybersecurity. Vergeleken
met hem zijn al de rest van zijn collega's simpele oermensen. Geen
wonder dat die niet weten is wat een rootkit is (denk ik dan ;-).
--
Ik usenet, dus ik ben.
<http://www.briachons.org/>
Jommeke
2016-09-01 22:34:20 UTC
Post by s|b
Angela?
<http://www.imdb.com/name/nm0234668/mediaviewer/rm2011105792>
Ja, dat is ze.
Post by s|b
Ken je 'The IT-Crowd' ? Het is comedy, maar er komen veel dingen in voor
die in het echte leven ook gebeuren. Zo krijgen de jongens van 'The
IT-Crowd' een verantwoordelijke die echt geen flauw benul heeft.
Ik ken de serie maar dat is niet mijn. Ben wel een fan van Dilbert en
The Big Bang Theory.
Post by s|b
Angela is geen geboren IT'er. Dat wordt ook duidelijk in latere
afleveringen als ze haar willen leren om écht te "hacken".
Dat kan het verzachten maar toch. Het is moeilijk te plaatsen - in het
algemeen - wanneer je iets weet terwijl het helemaal niet uwe stiel is
en dat wie het logisch gezien zou moeten weten het niet weten.
Post by s|b
[...]
Doet mij denken aan een klant die ik onlangs aan de telefoon had, een
architect. Die was verbazend onwetend over zijn computer en
basishandelingen. Moeilijk te vatten als ik mensen aan de lijn heb die
jonger zijn dan ik en niet eens letterlijk een website kunnen opvragen
(echt, niet er naar googlen)
Post by s|b
Elliot is de beste die ze hebben bij Allsafe Cybersecurity. Vergeleken
met hem zijn al de rest van zijn collega's simpele oermensen. Geen
wonder dat die niet weten is wat een rootkit is (denk ik dan ;-).
:)