Telenet stopt met ... Teletenne. - Tele-wat?
Jommeke
2014-02-18 19:56:25 UTC
Teletenne is televisie via DVB-T, digitale ethertelevisie.

Telenet lanceerde deze wijze van televisiekijken op 2 juli 2012. Dit
van de DVB-T technologie.

Op 8 april 2013 schakelde Telenet voor Teletenne over naar DVB-T2 wat
een betere beeldkwaliteit moet geven.

Op 31 maart 2014 stopt Telenet met Teletenne.

De reden is "te weinig interesse".

Wat was Teletenne?

Een beperkt aantal zenders. Vlaamse met uitzondering van de VMM-zenders
(geen VTM , geen Kanaal 2)

Dus ook de VRT's zenders die men reeds vrij via DVB-T kan ontvangen.

Men was verplicht om een specifieke DVB-T ontvanger van Telenet te
kopen. Prijs 129 euro. Dat toestel kan geen opnames maken. Men kon
geen ontvanger naar keuze gebruiken die wel eventueel kon opnames
maken.

Kostprijs; 11,50 euro per maand, te betalen direct voor 1 jaar.

Promotie; geen. Herinner al die reclame voor King&Kong? Of Rex & Rio?
Niet voor Teletenne. Op de website van Telenet was het onderdeel over
Teletenne goed verstopt.

.... en Telenet is dus tot de conclusie gekomen dat er blijkbaar
"geen interesse" is in deze aanbieding.

Mijn gedacht is dat de lancering van dit product met voorbedachte rade
was voorzien te falen.

Telenet heeft een licentie gekocht voor DVB-T uitzendingen om te
voorkomen dat een ander dat kon kopen en kon concureren met Telenet.

Telenet was wettelijk verplicht die licentie te gebruiken en een
commericele aanbieding te voorzien. Dat hebben ze gedaan. En dan zijn
ze tot de conclusie gekomen dat er blijkbaar geen interesse in is.

Jommeke
s|b
2014-02-18 20:18:20 UTC
Post by Jommeke
[...]
Bron?
Post by Jommeke
Promotie; geen. Herinner al die reclame voor King&Kong? Of Rex & Rio?
Niet voor Teletenne. Op de website van Telenet was het onderdeel over
Teletenne goed verstopt.
Zegt 'TV met een kaartje' je iets? Digitale televisie met een
CI+-kaartje, eenmalige bijdrage van 69 euro. Zelfs nu doet TN geloven
dat zo'n kaartje enkel werkt op Philips, LG, LOEWE, Sharp en Samsung.

<http://klantenservice.telenet.be/content/wat-is-tv-met-een-kaartje>
<http://www.telenet.be/ciplusmodule>
<http://telenet.be/nl/tv-met-een-kaartje>

Staat je toestel niet in de lijst, dan kan je het kaartje niet online
bestellen (of ik moet iets gemist hebben).

Ze maken er in elk geval geen reclame over...
--
Ik usenet, dus ik ben.
<http://www.briachons.org/>
Jommeke
2014-02-18 20:55:29 UTC
Op Tue, 18 Feb 2014 21:18:20 +0100
Post by s|b
Post by Jommeke
Op 31 maart 2014 stopt Telenet met Teletenne.
De reden is "te weinig interesse".
Bron?
Telenet zelf;
http://klantenservice.telenet.be/content/alles-over-de-stopzetting-van-teletenne

"Telenet stopt met Teletenne omdat hiervoor er te weinig interesse is,
en het commerciële succes dus beperkt is."
Post by s|b
[...]
Ja, dat is waar. Ik wist het wel maar ik ben dan ook geen referentie.
De eerste reclame voor "om gewoon naar tv te kijken heb je geen bakje
nodig, een kaartje is genoeg" moet ik nog tegenkomen.
s|b
2014-02-18 21:27:19 UTC
Post by Jommeke
Post by s|b
[...]
Ben benieuwd of ze hier ook het lef zullen hebben om ermee te stoppen.
De bijdrage is eenmalig en wie een Smart TV en een externe hdd heeft kan
opnemen. Dat moet toch een doorn in het oog zijn voor TN.

Langs de andere kant kan je ook met een kaartje extra pakketten nemen en
dan ben je weer maandelijks aan het betalen. KA$$A! KA$$A voor TN!
--
Ik usenet, dus ik ben.
<http://www.briachons.org/>
s|b
2014-02-18 21:31:42 UTC
Post by Jommeke
[...]
Ik had het niet verwacht, maar blijkbaar zijn ze bij Tik.be toch ook
wakkergeschoten: <http://www.tik.be/forum/viewtopic.php?f=25&t=16513>
--
Ik usenet, dus ik ben.
<http://www.briachons.org/>
Maurice ON4BAM
2014-02-19 09:20:28 UTC
Telenet is met Teletenne begonnen om te verhinderen dat een andere
aanbieder het zou gebruiken. Ze hebben het aantal zenders en de prijs
zodanig gezet dat niemand het moest hebben maar er was wel het
argument dat er "concurrentie" was om digitale TV te kijken.

Nu voeren ze het af wegens geen interesse van de kijkers. Het is te
laat voor een concurrent om het DVB-T aanbod over te nemen en de Belg
blijft netjes in het duopolie TN/BGC zitten met te dure abo's.

Mission accomplished.

In Nederland werkt het DVB-T aanbod wel. Genoeg zenders en
aanvaardbare prijs maar dat wil TN natuurlijk niet.

Bye Maurice
--
Hamradio: ON4BAM http://www.on4bam.com/
Travelogues and Amateur radio
http://blog.on4bam.com/blog/
Jommeke
2014-02-19 17:27:26 UTC
Op Wed, 19 Feb 2014 09:20:28 +0000
Post by Maurice ON4BAM
In Nederland werkt het DVB-T aanbod wel. Genoeg zenders en
aanvaardbare prijs maar dat wil TN natuurlijk niet.
Bye Maurice
In Nederland is het aantal kijkers via digitenne toch ook al zeer zwaar
teruggevallen.
marc
2014-02-19 18:47:09 UTC
Post by Maurice ON4BAM
[...]
"ik heb geen betaaltv, en geen pronokanalen."

Dat betekent dat ik geen vtm, be2 en de rest heb .

Ik kan wel kijken naar 26 Franse kanalen, waarvan 10 in HD. Duitse ook.

tnt/astra.
http://shortwave.tk