In vlaamse velden ... heruitzending?
marc
2014-01-12 21:31:57 UTC
Te laat.

Is er een heruitzending?

http://shortwave.tk
marc
2014-01-12 22:12:51 UTC
Post by marc
Te laat.
Is er een heruitzending?
En wat als we het op youtube zetten?

Dan is er wat "Vlaamse Content" op internet.

Nu ja, niet dat we "Vlaamse Content" zouden willen hoor ... bah !

Alles wat publieke TV is, is privé, en wie weet omgekeerd ...
http://shortwave.tk
Karanog
2014-01-14 18:13:21 UTC
Post by marc
Te laat.
Is er een heruitzending?
Nu zondag op OP12, rond 20:30. Wel met audiodescriptie.
Jommeke
2014-01-16 10:20:56 UTC
Op Tue, 14 Jan 2014 19:13:21 +0100
Post by Karanog
Nu zondag op OP12, rond 20:30. Wel met audiodescriptie.
En je kan het niet uitzetten. Zeer irritant. Er zijn twee audiokanalen.
Ik begrijp dat men standaard het zal uitzenden met audiodescriptie.

Maar bij de gewone uitzending kan men wisselen tussen beide. Het is dan
ook gewoon slechte wil dat dit niet kan bij de heruitzending.

Opm; ervaring via uitzending via DVBT en een heruitzending van "De
Ridder"

Jommeke
Karanog
2014-01-17 13:13:13 UTC
Post by Jommeke
Post by Karanog
Nu zondag op OP12, rond 20:30. Wel met audiodescriptie.
En je kan het niet uitzetten. Zeer irritant.
Klank afzetten en via de tt-ondertiteling 888 kijken ? ;-)

Kijk, als iemand iets gemist heeft en dat toch graag wil zien, dan
denk ik dat hij voor die ene aflevering die audiodescriptie er wel
even bij zal nemen ?
Post by Jommeke
[...]
Hoe bedoel je?
Als In Vlaamse Velden (en De Ridder) uitgezonden wordt op vrt-één,
rond 21:20, kan je op vrt-op12 op hetzelfde moment kijken naar
dezelfde uitzending maar met audiodescriptie.

Jij kan dus op vrt-één, waar normaal geen audiodescriptie is, via een
toets op jouw tv(afstandbediening) die audiodescriptie inschakelen?
Jommeke
2014-01-17 22:47:45 UTC
Op Fri, 17 Jan 2014 14:13:13 +0100
Post by Karanog
[...]
Zeker. Het is wat irritant maar het is te doen.
Post by Karanog
[...]
Euh.. ja. Toch bij de uitzending op Eén van De Ridder. Op mijn
afstandsbediening is er een toets voor de taalkeuze. (en de
ondertitelkeuze maar die functie heb ik nog nooit gebruikt gezien)

Normaal is er bij een uitzending bij "audio taal" slechts één
vermelding. (zonder label)

Bij De Ridder op Eén zijn er twee kanalen beschikbaar. Kanaal 1 is de
gewone, 2 is met audiodescriptie. Beide zonder label.

Ik had een uitzending gemist van De Ridder en heb naar de heruizending
gezien op12. Maar daar kon ik niet kiezen. Er was slechts 1 kanaal
beschikbaar.

Vandaar mijn kritiek; als men op Eén het kan uitzendingen met beide
kanalen dan kan men dat tijdens de heruizending ook doen op12. Maar
dat doet men niet.

Mijn ervaring van hierboven is via DVB-T. Via een ander
distributiekanaal zou dat wel eens anders kunnen zijn.

Via de analoge kabel en de tuner van de TV heb je ook een gelijkaardige
taalkeuze bij Euronews tussen Frans en Engels.
Karanog
2014-01-18 14:31:26 UTC
Post by Jommeke
Post by Karanog
[...]
Dat heb ik dus niet.
En aangezien vrt zowel tegelijkertijd op één als op op12 uitzendt,
dacht ik dat vrt geen gebruik maakt van 2 audiokanalen.
Hier heb je gelijk.
Jommeke
2014-01-21 20:45:41 UTC
Op Fri, 17 Jan 2014 23:47:45 +0100
Post by Jommeke
Bij De Ridder op Eén zijn er twee kanalen beschikbaar. Kanaal 1 is de
gewone, 2 is met audiodescriptie. Beide zonder label.
... en dus ook bij In Vlaemsche Velden.